2013. március 4., hétfő

Fecskék

Pénteken a Mese foglalkozáson Kabóca és Manócska még mindig a tavasz után kutatott, amikor Kabóca érdekes hangzavarra lett figyelmes. Ereszük alá beköltöztek Ficseriék, akik nem rég tértek haza a meleg Afrikából. Aztán, hogy milyen kalandba keveredtek, egyszer reméljük kiderül...
Mert hogy megint mesét írtam a foglalkozásra, ami kb. 5 mp-ig érdekelte is a gyerekeket.... Ugyanis olyan rohangálásba és bújócskába voltak, hogy nem tudtam őket leültetni egy percre sem:) Így fogalmam sincs, hogy hogy sikerült az "alkotás", hisz nem volt közönség, aki visszajelezzen...
A foglalkozásra is fecskékkel készültem, bár igaz, még kicsit korán, hisz ráuk még várni kell egy kicsit! Hogy őszinte legyek, én már oda vagyok, hogy végre itt a tavasz, imádom a napsütést!!!! Ebben az időben szárnyalni tudnék és menni és menni és menni!!! Bár a fagyizók még zárva vannak, én már nyitott vagyok rájuk:)
A repülő fecskénk modelljét itt találtam és külön köszönet érte, hogy leírta az elkészítés módját, mert így nem kellett kísérleteznem a vonalzóval.
http://kreativszakkor.blog.hu/2010/08/22/fecske_13
Na, gondoltam, hogy tovább fejlesztem ezt a modellt és elkészítem a saját fecske fészkünket fiókákkal. Két papírtányért használtam. Az egyiknek a tetejét félkör alakban levágtam, majd megfordítva ráragasztottam. Így lett üreges a fészkünk. A fecske fejekhez 2,5 cm széles, 13 cm hosszú fekete lapokat használtam. Miután kör alakba feltekertem és összeragasztottam, "feldíszítettem", a szeme pl.: lyukasztóval készült. A sárgolyók lejárt szavatosságú kölesgolyók voltak, de használtunk pl.: pattogatott kukoricát is, illetve krepp-papírból készült galacsinokat, amiket aztán fekete vízfestékkel lefestettünk. És már kész is volt, szerintem nagyon cukik:)





1 megjegyzés:

  1. Hát ezek szuperjók! Legfőképpen a kölesgolyós megoldás tetszik, főleg, hogy a családom emberi fogyasztásra alkalmatlannak ítélte:)

    VálaszTörlés