2013. február 17., vasárnap

Valentin-nap nálunk

Nem tudom, hogy illik-e egy blogon megosztani, hogy hogyan zajlott nálunk a Szerelmesek napja, de én azt hiszem túl sokat soha sem foglalkoztam a szokásokkal, már Anyukám pocakjából is farral távoztam!
Szóval képzeljetek egy csodálatos Wellnes Szállót, ezer csillaggal, pihe-puha köntös, jakuzzy, finom vacsi, gyertyafény, romantikus zene.... Elképzeltétek? Én is, aztán beleért a kezem a bilibe és felébredtem...
Az egész nap nagyon szuper volt, bár semmi romatikus nem volt benne. Főztem azuramnak finom ebédet, és kb ennyi. Válság van, meg babybaba. Azonban még is szuper volt, ugyanis átjött a vő jelölt, Máté. Ugyancsak 5 éves, de olyan barna szemei vannak, hogy engem már megvett magának az Anyósának! Mondjuk, már annyit töröltem az orrát és a fenekét, hogy ez 20 év múlva biztos kínos lesz:) Szóval amíg ez a két lurkó tökéletes összhangban játszott a szobában, én megleptem őket egy szív alakú pizzával. Eredeteileg azuram is olyat kapott volna, de mire kiformáztam a szívet, aztán kivágtam a sütőpapírból a szív alakot és kisütöttem, úgy döntöttünk, hogy jó lesz nekünk a hagyományos is.
Amikor kész lett, szóltam a kicsiknek, a férjecském gyújtott nekik egy gyertyát és megették a vacsorát. Nagyon örültek neki, többet ettek, mint eddig bármikor, így bejött a romantika! Nagyon édesek voltak, ahogy ültek a kis asztalkánál és ettek, azt hiszem ez is egy olyan pillanat volt, ami bekerül az emlékdobozomba.
A róluk készült képet személyiségi jogok védelme miatt nem teszem ki, vagy mert a párom telóján van és nem tudom... De a pizzát megmutatom és megosztom a receptjét is, amit az egyik ismerősömnek köszönhetek.
 
Pizza tészta:
40 dkg liszt, 2 dkg élesztő (amit langyos, cukros tejben felfuttatunk), 2 ek olaj, 1 ek só, némi víz (kb. 1 dl). A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, kelesztjük, majd 3 részre bontjuk és jó vékonyra nyújtjuk. Én paradicsomos szószt készítettem a tetejére, 1 paradicsomból, egy fél (kis) üveges paradicsom püré, 1-2 gerezd fokhagyma, só, bors, bazsalikom és oregánó ízlés szerint. Feltétnél fontos, hogy ne sajnáljuk a sajtot, mert az plusz ízt varázsol neki. Mi csak sima sonkás, szalámisat ettünk, de mindenki azt pakol rá, ami csak jól esik. Finom pl.: a tejfölös alap+ pirított bacon, lilahagymával.
 
 
Azért készítettem is valamit erre a napra. Mivel mostanában az Anyaságom a lényem, ezért valami olyat akartam készíteni, ami az egész családunkat összefoglalja. Tündi barátnőmtől (Bugac filc dísz) kaptam karácsonyra 4 db szivet, amit ő varrt és sokáig gondolkodtam, hogyan legyen belőle család. Először csak egy sima képet akartam, amire ráteszem a sziveket, ráírom, hogy Anya szive, Apa szive stb. és kész. Aztán az is eszembe jutott, hogy a Nagy megrajzolhatná úgy a családunkat, hogy a szív a test. Na, ez meghiúsult némi makacsság miatt. Ez egy förtelmes betegség, tombol az 5 éveseknél, jellemzője a "csak azért sem csinálom azt, amit kérsz". Pedig olyan gyönyörűen rajzol, kész művész, na mindegy. Legközelebb majd ráparancsolok, hogy nem csinálhatod ezt+ezt, és akkor talán...
A harmadik variációban mindegyik szív egy virág lett volna, ahol a virág szára lett volna az, hogy Apa, anya stb. Végül a negyedik győzött, ami bár még formálódhat, az alap már kész.
Volt egy nagy falapom, amire rádekupázsoltam egy szalvétát (sajnos későn vettem észre, hogy nem jól szedtem szét, így 2 réteget kellett felkennem, ami szép lett, de nehezebb volt így). A szélére az abszolút kedvenc horgolt csíkom, néhány méretarányos félcserép és a szivek. Hogy őszinte legyek, én imádom az eredményt! Bár még lehet ráírom a cserepekre, hogy Apa, Anya stb., sőt a tetejére azt, hogy OTTHON, de egyenlőre így gyönyörködöm benne.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése