2012. november 20., kedd

Süti sünik a Játszóházban

Igen, voltunk olyan bátrak, hogy a szokásos Kabócás péntekünkön azt talátuk ki, hogy süti süniket készítünk a gyerekekkel. Az ötlet Lukács Gabriella barátnémtől származott, de én voltam, aki a legtöbbet megette belőle:)
Az egész nagyon egyszerű: összgyúrtuk a kókuszgolyóhoz használt kekszes tésztát, majd kiosztottuk az adagokat. Minden gyermek először formázott egy nagy golyót, aminek az orr részét megnyújtották és már lehetett is díszíteni. Mi Zizit és drazsét használtunk (aminek a nagy részét szintén én fogyasztottam el), de olvasztott csokival és csokidarával is nagyon jól mutat. A szeméhez a pöttyöket egyszerű kakaó+víz sűrűre keverésével oldottuk meg. Az egyik kisfiú, Bálint ötlete volt, hogy a golyóba rakott egy drazsét, így még finomabb volt.
Sajnos azonban azóta nem tudom lemosni magamról az "édes szájú" jelzőt, mondhatni lebuktam!



Recept:
A sünik receptje:
Hozzávalók: 50 dkg darált keksz, 10 dkg puha vaj, 15 dkg porcukor, 2-3 evőkanál kakaópor, kb. 20 dkg málnalekvár (vagy más lekvár)

Szúrós gombóc jár a kertben,
szusszan, pöffen minden percben.
Bokrok alját nézi sorra,
buzgón szaglász nedves orra.
Hátán kócos a sok tüske, megfésülné, de nincs tükre.
Nem nyúl hozzá, így is jó! Úgy hívják, hogy sündisznó. :-)
 



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése